dimarts, 27 de març del 2018

Pla d'Intervenció


FASE 1: PRIMER CONTACTE AMB ELS INFANTS.         TOTAL 12 ½ HORES
DATA: Del 14 al 20 de març.
Objectius:
-         Presentar-me i conèixer a la tutora de pràctiques, així com les funcions principals de les que s’encarrega, els casos que té actualment.
-         Conèixer la línea educativa que segueix aquest centre.
-         Establir un primer contacte amb els infants dels casos que abarcaré.
-         Observació cas dislèxia.
-         Observació com es passa la prova WISC-IV.
-         Reunir-me amb els tutors dels infants que estaré i establir la mateixa línea de treball.

Destinataris/àries i persones implicades:
-         L’orientadora del centre i PT.
-         El centre.
-         Infants concrets amb els quals intervindré.
-         Tutors i tutores dels infants dels casos que abarcaré.
-         ATE de l’infant amb sordceguesa.
-         PT de l’ONCE.
-         Alumna en pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
-         Presentació a la tutora i al centre.
-         Reunió amb ATE i UVAI.
-         Primer contacte amb els infants.
-         Definició de les meves tasques a grosso modo.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-         Reunions amb l’orientadora i PT del centre.
-         Entrevistes amb ATE i UVAI.
-         Observacions a les aules.
-         Observació d’un cas amb dislèxia.
-         Observació passa d’un WISC-IV
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-         Participació de tots els implicats.
-         Recursos disponibles.
-         Bon intercanvi comunicatiu.
FASE 2 :  PLANIFICACIÓ DE LA INTERVENCIÓ               TOTAL 4 ½ h
DATA:     23 de març. 
Objectius:
-         Acordar conjuntament amb l’orientadora del centre i PT les tasques concretes que realitzaré i, explicar-les a l’equip docent involucrat.
-         Demanar el vistiplau de la meva intervenció als tutors de les aules que intervindré.
-         Consensuar i planificar el més detallat possible un esborrany del meu horari específic d’intervenció, de confecció de material, d’avaluació, en els diferents casos que abarcaré i, orientacions que realitzaré en el centre.

Destinataris/àries i persones implicades:
- Orientadora del Centre i PT(tutora del meu Pràcticum).
- Tutor de 2n curs de primària.
- Tutora de 3r curs de primària.
- Tutors i tutores amb infants amb TEA i/o dislèxia.
- Famílies dels infants.
- Infants implicats descrits en la situació inicial.
- Alumna en pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
- Entrevistes amb l’orientadora i amb els tutors dels infants en els que intervindré.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Entrevistes.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Concreció de les intervencions.
FASE 3: CREACIÓ ORIENTACIONS GENERALS TEA I DISLÈXIA.               TOTAL 16 HORES.                                         DATA:  Del 27 de març al 6 d’abril.
Objectius:
-         Recerca d’informació sobre les necessitats dels infants amb TEA i, dislèxia.
-         Crear orientacions generals: TEA.
-         Crear orientacions generals: dislèxia.

Destinataris/àries i persones implicades:
-         Orientadora del Centre i PT.
-         Infants amb TEA.
-         Infants amb dislèxia.
-         Tutors d’infants amb TEA o dislèxia.
-         Alumna de pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
-         Recerca i síntesi de TEA i dislèxia.
-         Síntesi i organització de la informació.
-         Redacció d’orientacions generals de TEA i dislèxia.
-         Entregar orientacions generals a la tutora de pràctiques i valorar els resultats.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-         Lectura de documents.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-         Síntensi i claretat de les orientacions generals.
FASE 4:  DISSENY DEL MATERIAL DIDÀCTIC ADAPTAT I ESPECÍFIC.              TOTAL 20 HORES:
DATA:     Del 10 d’abril al 18 de maig. Cada dimarts de 9:00 a 13:00.
Objectius:
-         Elaborar materials curriculars adaptats a les necessitats dels infants dels casos descrits: infant amb sorceguesa i, nena amb posible dislèxia.
-         Dissenyar material per a infants amb dislexia.
-         Elaborar una carpeta per a cadascún dels tutors d’aula dels infants amb el material que s’anirà confeccionant.
-         Preparar una carpeta/dossier per a  cada infant.   

Destinatari/àries i persones implicades:
- Orientadora del centre i PT del centre.
- ATE.
- PT de l’ONCE, UVAI.
- Infants implicats en els casos.
- Tutors dels infants  implicats en els casos.
- Alumna en pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
-         Elaboració del material per als infants dels casos ja descrits.
-         Confecció d’indicadors per a la utilització del material.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-         Material adaptat.
-         Indicadors per a l’ús del material.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-         Claredat en els documents.
-         Facilitat en l’ús dels indicadors creats.
FASE 5: INTERVENCIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL MATERIAL + PROLEG + PROESC.
DATA: Del 10 d’abril al 18 de maig. Divendres de 9:00 a 12:00 3h/setmana.
Objectius:
-         Aplicar i posar en pràctica el material confeccionat tenint present el marc teòric descrit anteriorment.
-         Passar les proves PROLEC i PROESC a una nena de 3r de primària.

Destinataris/àries i persones implicades:
-         Orientadora del centre i PT.
-         ATE.
-         PT de l’ONCE, UVAI.
-         Tutors dels infants implicats en els casos.
-         Infants implicats en aquest Pla d’actuació.
-         Alumna en pràctiques.  
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-         Posar en pràctica el material creat adaptat.
-         Passar prova PROESC i PROLEG.
-         Valorar contínuament les intervencions i el material creat.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-         Material adaptat.
-         Valorar de manera contínua tant intervencions com material confeccionat.
-         Graella avaluació de les intervencions.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
-         Valorar de manera contínua l’ajustament del material a les necessitats així com les seves coses positives i, les mancances del material elaborat.

FASE 6 : AVALUACIÓ, CONTINUÏTAT I SEGUIMENT DEL PROCÈS.               TOTAL 10 ½  HORES:
DATA: Del 30 de març al 18 de maig. Divendres de 12:00 a 13:30 h. 1 h i ½ setmana
Objectius:
- Crear material com a instruments d’avaluació.
- Avaluar la consecució dels objectius plantejats (tenint present l’avaluació inicial, formativa i final).
- Reflexionar  i analitzar sobre tots els aspectes metodològics, inclosa la pròpia pràctica educativa.
- Identificar la necessitat de modificar el material dissenyat.
- Confeccionar un buidatge en el qual es reculli l’anàlisi, valoració i avaluació de les sessions.
- Valorar la continuïtat del material dissenyat.  

Destinataris/àries i persones implicades:
- Tutors de 2n i 3r de primària.
- Orientadora del Centre, PT del centre  i tutora de pràctiques.
- Famílies dels infants.
- Infants implicats descrits en la situació inicial.
- Alumna en pràctiques.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
-         Realització de reunions per a transmetre el funcionament del material així com la seva viabilitat.
-         Passar un qüestionari als tutors, PT del centre, ATE, UVAI i a l’orientadora sobre la seva satisfacció amb el material.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-         Reunions.
-         Enquestes de satisfacció.
-         Valoració general del pla d’actuació realitzat per la practicant.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-         Nivell de satisfacció de tot el personal implicat.
-         Valoració general del pla d’actuació complet.
-         Adequació del pla a les necessitats del centre i dels casos específics.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...